Viruset som har herjet

♥Dette er desidert det værste jeg har vært med på! At minstemann skulle få RS virus som en 8 uker gammel, liten prematur baby var helt sinnsykt vondt å være med på! Spesielt når han er født i uke 31 å termin enda ikke har vært. Jeg skriver dette egentlig bare for at jeg ikke unner min værste fiende å se barna sine så syke.  Så kanskje man blir litt mer forsiktig og skjønner hvor farlig det KAN være med bare en «liten» forkjølelse. 

Når det kommer til RS virus så er det som du sikkert vet en helt vanlig forkjølelse. Det er veldig mange som har det å det følger jo da med en helt vanlig forkjølelse som sagt, så jeg regner med at jeg og di fleste også har hatt det. Det som er er at når så små barn får det så blir det veldig mye mer kritisk pga luftveiene er så miniatyr små, det blir så mye slim og dritt som setter seg fast nedover at det rett om slett kan tette seg. Derfor har Link nå fått en veldig nødvendig behandling i form av CPAP, oksygen osv. Det har blitt tatt prøver av hele gutten underveis for han har nå vært SKIKKELIG dårlig! Altså SKIKKELIG dårlig! Hvis han hadde blitt hakket værre enn det han var en periode så var di klare til å legge han i respirator for 100% hjelp, å dette var selvfølgelig veldig skremmende å vondt å se.. For det sier seg selv at da er man VELDIG syk! Hele opplevelsen har vært så skremmende og ekkel at jeg vil bare si det at, er du bare LITT i tvil, så oppsøk lege å stå på ditt! Nå i vinter og di kaldere årstidene herjer virusene for fullt så vær ekstra forsiktig om du har en liten en hjemme. Jo mindre barnet er, er sykere kan det bli! Her på barneavdelingen har di hatt mange tilfeller av viruset å di sier det at det er såå viktig å videre formidle hvor farlig det faktisk kan være. Unngå kontakt med så mange andre under spebarnstiden når kulda setter inn å forkjølelsen mulig ikke er så langt unna. ❤️

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg føler selv vi har vært veldig forsiktig. Jeg og Link har stort sett kun vært hjemme å hatt lite kontakt med omverden rundt. Vi har kun vært på trilleturer når det ikke har vært kaldt å vi har pakket oss godt inn begge to. Når Mio har kommet hjem fra barnehagen har det vært av med alle klær han har brukt i barnehagen med en gang, rett i vasken å vaske seg godt, å desinfiserende har vi hatt i alle kriker og kroker i leiligheten fra dag en vi kom hjem. Vi har vært veldig strenge med å desinfisere oss selv og alle som har vært på besøk, men noen ganger klarer man tydeligvis ikke å unngå slike ting for jeg vet ikke annet jeg kunne fått gjort. 

Men uansett, Link begynte å hoste så vidt det var natt til søndag. Jeg syntes han var blitt veldig slapp så på morgenen den søndagen ringte jeg til sykehuset for å høre om vi enten kunne komme dit eller hva jeg evt skulle gjøre. Di sa at jeg skulle komme meg på legevakta slik at di fikk undersøkt Link der å at jeg var helt nødt til å si til di at di skulle sjekke han for RS virus ettersom han er så liten og fordi vi er i den årstiden hvor det står på som værst. Når jeg kom på legevakta kom vi nesten inn på sekundet å han ble undersøkt av opptil flere leger før vi fikk en barnelege til å se på han. Jeg sa det flere ganger at jeg ville di skulle teste han for viruset, men etter di hadde undersøkt han sa legen bare at han så fin ut at jeg bare kunne dra. MEN, om jeg syntes han ble værre skulle jeg komme tilbake.. 

Javel!?? Så får jeg vel høre på deg da….dum som jeg er!

Når jeg kom hjem syntes jeg Link bare ble slappere og slappere å jeg fikk nesten ikke i han noe mat, bleiene jeg skiftet på han ble tørrere og tørrere å til slutt klarte jeg ikke å få roen rundt dette. Jeg ringte legevakta igjen å fikk komme dit natt til mandag, så ble vi sendt direkte på sykehus! Endelig var det noen som tok meg på alvor å fikk testen han for RS virus. En halv time senere fikk vi svar å det var selvfølgelig det han hadde fått. 

Jeg kjente det bruste inni meg i det hun sa det, jeg ble forbanna sint, sint fordi det var dette di skulle testet for bare noen timer siden. Jeg ble redd og adrenalinet mitt gikk betraktelig opp! Den lille babyen min? 

Vi fikk fort hjelp, av noen helt spesielle personer som vi fort ble kjempe glad i! Di behandlet oss som gull, å Link fikk full behandling fra første sekund. Di var så snille og flinke med oss at det er helt beundringsverdig. Vi ble innlagt på vaktrommet så di hadde full kontroll fra starten å di fikk oss fort inn på intensiven hvor di også var helt fantastiske og flinke! (Noen er litt mer fantastiske enn andre), men helheten har vært veldig bra hittil, så jeg skal ikke gå nærmere innpå det helt enda.

Nå håper jeg å ber til høyere makter om at dette var siste gang vi skulle være i en sånn situasjon å at vi kan alle leve et fredfullt liv videre? 

 

 

 

 

 

Følg meg på insta-> lineramona

Ha en fin dag alle sammen ♥

2 kommentarer
    1. ÅÅÅ jeg får så vondt i meg, dette var noe jeg var livredd for når mi var født, hun ble født Desember 2016, jeg var mest mulig inne jeg gikk kun turer vist jeg måtte eller følte jeg trengte å se noe annet enn husveggene.
      Vi slapp heldigvis unna.

      Jeg ønsker dere masse lykke til og å masse god bedring <3 Skal krysse fingrene for at dette går bra 🙂 <3

      1. Det er godt å høre dere slapp unna❤️ For dette er det værste jeg har vært med på! Ingen barn burde bli så syke❤️

        Tusen takk, veldig koslig med sånne tilbakemeld❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg