Pumpemamma

Du er helt rå! 

Med førstemann trengte jeg aldri å pumpe meg fordi han ikke ville ha flaske uansett. Først når han var litt over året begynte han å akseptere den, men da var han også nødt til å ta flaske ettersom jeg var på sykehus ei stund rundt den tiden. 

Jeg syntes det var veldig fint å amme ettersom jeg aldri trengte å tenke på mat til minstemann. Puppen hadde vi jo alltid med oss uansett å lett var det! Skal ærlig innrømme at jeg tenkte mange ganger at; åh, hvor deilig det hadde vært om du bare tok flaske og sovnet til den i blant uten at jeg alltid måtte være der. Med andre ord, var han sulten eller skulle sove så var det kun puppen som var godt nok å jeg kunne aldri være borte! Maks 2-3 timer om gangen, men aldri etter klokken 19.00

Det skal sies at det ikke var ofte jeg tenkte  slik, men det var litt «slitsomt» i perioder. Jeg hadde hatt litt godt av alenetid en gang i blant jeg også, men så tenkte jeg også på at den tiden der får man aldri tilbake. Å vi trivdes veldig med amming og kos begge to! 

Hva med nå? Jeg savner det så jævli! Det å fullamme babyen sin savner jeg skikkelig å jeg gjør virkelig så godt jeg kan for å kunne gjøre det samme denne gangen også! Altså, amme til en hver tid å få en fornøyd gutt! Fornøyd når Link er både sulten å vil gjøre seg mett uten hverken sonde eller flaske etterpå. Og når han er trøtt og kun pupp er det beste eller om han bare trenger kos. Jeg er der, men jeg vil også fungere 100% ettersom det er det jeg vil!

Vi har selvfølgelig kosen og puppen vi også, men melkeproduksjonen min har blitt dårlig nå å er ikke bra nok for at Link skal bli ordentlig mett. Han må jobbe veldig å det har han ikke energi til nå rett og slett. ?

MEN, i mellomtiden så er det litt pupp og mest pumping.. Pumping vs pupping er to villt forskjellig ting! Jeg er lei pumpingen allerede å vil bare at han skal ligge i puppen hele dagen/natta for å få masse mat og masse kos. Det å pumpe seg hver 3.time etter han har puppet er mas i min verden og jeg blir veldig sliten av det! Høres sikkert kjempe klagete og teit ut, men for meg så er amming mye lettere! Jeg gjør dette nå for at Link skal få morsmelk, men jeg håper så inderlig at vi klarer å fullamme igjen?? Så til dere som pumper og har pumpet dere, dere gjør en sinnsyk jobb! Det skal dere virkelig ha, for det er ikke bare bare.. synes nå jeg! 

I starten når Link ble født begynte jeg å pumpe meg. Da pumpet jeg hver andre time for å stimulere, men synes det var håpløst og skikkelig slitsomt.. Helt ærlig, innerst inne vurderte jeg å begynne med erstatnings midler, men etter litt så jeg jo at melka kom.. Det var en hard periode, men det funka greit. Når vi ble skrevet ut av sykehuset første gangen spiste han fulle måltider fra puppen, så jeg satser alt på at vi skal klare dette nå også bare vi er ferdig på sykehuset❤️

Ha en god søndag ❤️

Insta—> Lineramona ?

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg