Noen skritt nærmere hjemreise

I morgen er Ask Emilio allerede 5 uker gammel å det viser seg at også han er en sterk liten type! De siste ukene har det skjedd veldig mye, å vi kan starte med søndagen den 14.juni.♥

Den søndagen ble jeg veldig bekymret da jeg ser på mobilen min etter at den hadde ligget i veska ei stund at det var to tapte anrop der. Jeg googlet nummeret for å se hvem det kunne være, å da det viser seg å være Ullevål sykehus som hadde ringt ble nervene satt litt på prøve igjen. Jeg ringte opp igjen med en gang å det viste seg da at Ask Emilio hadde blitt flyttet til ei ny stue å at det ikke var værre en som så. Han var så fin og stabil at di ville flytte han lenger ned i gangen. Lenger ned i gangen betyr nærmere hjemreise. Og ny stue betyr også nytt nummer.  Så neida, det var ikke værre en det. Den dagen veide han 1501g

På mandag for litt over to uker siden bikket Ask Emilio langt over 1500g (1520g) å da var han også klar for å bli flyttet fra kuvøse og over i egen seng. Han ble lagt på en varme madrass, noe som er vanlig i starten når man går over i seng, men etter en liten stund på den ble han for varm å trengte ikke det veldig lenge. Det er et veldig godt tegn at han holder varmen selv å regulerer seg selvfølgelig♥ samme dag ble han tatt av cpap å gikk over til high flow. Det er også et veldig godt tegn på at han blir sterkere for hver eneste dag. Mye som skjer hele tiden💙

Tirsdag forrige uke var første øye undersøkelse, det er en undersøkelse jeg synes er brutal og fæl. Jeg liker virkelig ikke å se på når Ask blir undersøkt, men jeg vil være der alikevel for hans og min egen del. Heldigvis ser alt fint og flott ut💙

På torsdag forrige uke, da Ask Emilie var fire uker ble vi flyttet på enda et nytt rom, sengepost som det kalles♥her ligger han til observasjon, men trenger ikke lenger å bli overvåket så nå er vi enda et skritt nærmere hjemreise♥

Nå på søndag bikket han akkurat 2000g, mandag 2004 og i går veide han hele 2108g 🙂 OMG, ting skjer og gutten vokser♥

Jeg synes det er helt utrolig hva disse små klarer å ikke minst hva di skal igjennom hele veien. Alt fra blodprøver, ultralyder av hodet til øyeundersøkelser..ja, det har vært og blir myyye undersøkelser! Det er noe hele tiden stakkar så skal bli godt å komme hjem.♥

Vi har kommet langt, men det er en stubb igjen. Det er bare å holde motet og styrken oppe å håpe på at vi kommer hjem raskt, men alikevel til den tiden hvor vi føler oss trygge alle mann♥

Følg oss gjerne videre♥

Insta ♥ Lineramona

Snap ♥ Linee92

3 kommentarer
    1. Så godt å høre 💕 tiden der er tøff, sårbar men samtidig så fin og utrolig lærerik. Heier på dere 👏❤️

    2. Hei.
      Gratulerer med flott og interessant blogg.
      Vi spesialiserer oss på personlige baby gaver og vi vil gjære sponse din blogg med noe av våre produkter.
      Vi kan sponse konkurranse eller Du kan bli Affiliated partner.
      Håper på et positiv svar.
      Hilse Arthur
      http://www.pledd.net

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg