3 måneders kontrollen endte opp på Ullevål

♥Etter å ha sluppet av Mio i barnehagen i går var det rett til neste avtale. Vi hadde en avtale hos helsesøster klokken 10.00, å 2 over 10 kom vi heseblesende inn på kontoret. Rart det der, at det har blitt sånn at man er 2-5 min for sent uansett hvor man skulle vært.. kan ikke skjønne det? Men uansett…

Link hadde 3 måneders kontroll å skulle egentlig ta en vaksine. Vi snakket litt med helsesøster om hvordan ting hadde vært med oss siden sist vi var der, hva vi hadde vært igjennom, åsså gikk vi igjennom di samme rutinene som alltid.. Ting er litt annerledes denne gangen i forhold til hvordan det var med Mio. Ingen barn er like♥ Vi ble enige om at siden Link fortsatt har litt virus igjen i kroppen så venter vi litt med den vaksinen som han skulle ha for å ikke minske effekten. Han hoster jo så fælt enda, så da er det greit å vente litt.

Så kom den mest skremmende delen. I god tro om at Link har fulgt kurven sin som han har gjort siden han ble født fikk jeg en skikkelig smell!!

Jeg har følt på meg hele veien at Link har hatt det fint, at han har spist godt fra pupp og han har fått FM85 flaske i tillegg. Til tross for omgangssyke som han fikk på fredag forrige uke har han spist selvom mye av det har kommet opp igjen. Da har jeg tilbudt han mat jevnlig slik at han kunne die når han ville. (Sånn er det vel hele tiden uansett, men jeg tenkte at det var spesielt viktig da han hadde omgangssyke) Når dette viruset sto på som værst ble jeg selvfølgelig urolig å dro på Ullevål den fredagen, men vekten hans var fin å han var ellers fin så ting var greit. Jeg visste å at jeg hadde time hos helsesøster denne uken uansett så jeg visste at jeg fikk fulgt med på han. Hadde jeg vært veldig urolig hadde jeg dratt til Ullevål igjen for der fikk vi fri pass helga ut, men jeg følte vi var såpass sterke at vi kom oss igjennom slitet.

Så, når vi skulle ta vekten til Link i går fikk jeg en utrolig stor nedtur å jeg visste rett og slett ikke hva jeg skulle gjøre. Vekten tilsvarte 1,4kg vektnedgang på 6 dager å jeg holdt på å dette i bakken. Jeg leita desperat frem papirene min i håp om at jeg plutselig hadde null kontroll, men så kjenner jeg meg såpass bra selv at jeg har ekstrem kontroll på papirene til barna mine. 1,4 kg nedgang på 6 dager??? Altså….hadde lille gutten min gått ned 1,4 kg utenat jeg har merket dette?? Fy f… for en dårlig mor jeg er tenkte jeg. Han har jo vært så sprellet di siste dagene å jeg har ikke sett noen forandringer på han. Jeg som har sett en relativt frisk gutt til tross for denne runden med oppkast å den jævla hosten hans.

Vi veide han 3 ganger å vekten sto på sitt. Hu gikk for å hente et lodd på 5 kilo slik at di fikk se til at vekta stemte, å i følge vekta var den veldig nøyaktig.

Jeg trodde jeg hadde blitt gal en periode å ble skikkelig lei meg. Har jeg virkelig ikke merket dette? Jeg spurte helsesøster om jeg hadde blitt helt blind på han!? Jeg sitter jo med Link på fanget 20/7, men jeg kan jo ikke ha blitt helt blind på han for det? Hvor er mors instinktet her? Hu tilkalte lege som fikk se på han å di begge beste at vi var helt nødt til å reise til Ullevål med en gang. Dette var jo ikke bra at han hadde gått ned så mye, så det var mulig Link måtte få litt hjelp på sykehuset å at vi ble liggende der en periode til vi visste hva dette kom av.

Jeg kjente jeg ble så redd, redd for den lille gutten min. Jeg følte meg skikkelig dum og ubrukelig rett og slett. Helt på trynet! Nå hadde Link vært igjennom nok!

Når vi kom på Ullevål fikk vi hjelp, en sykesøster kom å rev av han klærne og det var rett på vekta med han. Link hadde plutselig gått opp 1,6 kilo å var fortsatt i veldig god form. Jeg ble helt paff, jeg ble lettet og jeg ble lettere frustrert. Humøret mitt gikk fra å være skikkelig dårlig til litt mindre stresset, til det å desperat få en forklaring. Da var det bare å vente til barnelegen kom for å ta en hel sjekk av han. Det ble tatt tisseprøver og blodprøver å alt var bare bra med den lille gutten min❤️ Vekta på helsestasjonen var med andre  ord feil..

Jeg kjenner jeg begynner å bli veldig sliten av alt vi har vært igjennom, men som jeg har sagt 1000 ganger, NÅ HÅPER jeg vi snart kan roe oss ned. Link fortjener det å jeg føler vi alle fortjener det nå!

I dag har vi vært på moloklinikken på fornebu med Mio. Der begynner di å se en stor fremgang heldigvis. Nå er det snart så vi kan gjemme forstøverapparat, noe jeg tror han kommer til å sette pris på selv.

Mio ligger i senga å sover, jeg har feber på 38 og er forkjølet og Link ligger i puppen♥

God Torsdag♥

1 kommentar
    1. Feil på vekta hos helsesykepeleier.( prøver venne meg til den nye tittelen helsesøstre fikk fra nyttår). Det er jo godt de reagerer, men noen ganger er de så dramaqueens at de skremmer foreldre. Det hadde vært fint om de oppførte seg rolig så folk kunne føle trygghet.
      Fortsatt god bedring 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg