Ikke glem å smile da :)

Ikke glem å være hyggelige mot hverandre selvom julen er over da! 


(Dette va liksom det fineste bildet jeg fant hvor jeg “smiler”) ;D  men komplekser for tanna da blir det slik :b 

Sånn jeg ser det er julen veldig høytidelig her i Norge. Så klart, det er vel det også i andre land, men jeg føler vi Normenn er er litt sære og veldig selvopptatte! Vi er kanskje litt tilbakeholdne og har veldig vanskeligheter med å vise at vi bryr oss, den medmenneske biten er litt vrien for mange. Håper ikke det bare er jeg som synes det, fordi da har jeg virkelig tatt meg vann over hode! :b 

For eksempel: I jule, eller kanskje generelt i desember så er vi veldig glade for vi har den stemninga, det å glede familien din med det ene og det andre. Gleder seg til di etterlengta fridagene som kommer og vi skal endelig tilbringe tid sammen med familie og venner uten at jobben kaller på oss hele tiden. Vi tar liksom fri med god samvittighet å sånn er det, hvert fall for di fleste av oss. Vi er glade og høflige fordi vi har all grunn til å være det, det er jo jul! (jeg synes veldig synd på di som ikke synes julen er noe trivelig pga personlige årsaker, men i en perfekt verden hadde vi stått sammen. Å hadde jeg hatt råd og plass skulle jeg personlig prøvd så godt jeg kunne for å endre på det for noen,helt seriøst)…i hvert fall, vi klemmer, sender glade sms til hverandre, vi besøker alle vi får besøkt å er sosiale.. Igjen, fordi det er jul kun en gang i året.. Vi hilser til og med på naboen for å si god jul, å vi smiler 🙂 Vi smiler til hver andre uten at vi nødvendigvis kjenner hverandre,men fordi det er høytid og vi har grunner for det..  Veldig hyggelig, er det ikke? så hvorfor er det ikke sånn resten av året også? Dette er overhode ikke for å være nedlatende eller noe, men veldig spesielt, er det ikke? 

Smiiil, hva med å faktisk gjøre det hver dag, si hei, eller hvert fall smile til en vilt fremmede du møte? Tenk om vi faktisk tenker litt på det her hver eneste dag da? Du vet at lite smil kan gjøre veldig mye for noen. 

Sier du hei og smiler til noen du ikke kjenner i dag, sånn som samfunnet vårt er utenat det ikke er noe spesielt som skjer eller eventuelt spesiell anledning blir man fort sett dumt på.. Å enkelte ganger kan man fort bare få et stykt blikk tilbake. Det er også litt sånn at man fort kan tenke at, “jeg skal hvert fall ikke si hei FØRST”, til og med til folk som faktisk er litt bekjente, som du gikk på skole med før eller som du har møtt en gang for eksempel.. Satt litt på kanten, men hærregud så teit! 

For min del da, når jeg er i utlandet så er det veldig gøy å høre at folk du aldri har sett før snakker til deg i heisen på vei ned fra hotellrommet. Gir deg litt komplimenter å er hyggelige. Det kan hvert fall jeg leve lenge på, å for en god følelse! Det kan føles som at folk er så mye mer utadvendte da. (Kanskje det er på grunn av ferien di er på som gjør du i godt humør)!? ikke vet jeg, men bare det å komme til Sverige er jo gøy, for der snakker jo folk til deg som at di skulle kjent deg i flere år. Å da blir man jo automatisk selv også litt mer utadvendt, selvom man er litt sjenert og ikke er så vant med det. Men gudamei hvor gøy det er å bli kjent med andre mennesker.  

(når jeg bodde i Oslo kjente jeg ikke en eneste nabo, å jeg bodde der i et år

Et av mine nyttårsforsetter er faktisk akkurat dette, bli et bedre medmenneske.. Altså, smile til folk man får øyekontakt med, si hei til folk på nært hold å faktisk prøve å småprate med folk jeg ikke kjenner, men som jeg bare står i kø bak på meny. Dette kommer fra ei meget sjenert jente, som er den dårligste i hele verden til å småprate med folk bare så det er sagt. 😀 haha. men tenk litt på det, at et smil kan være veldig fint for noen, å om du får et litt rart blikk tilbake så er det jo bare smile litt inni seg å tenke sitt.. hihi, det er så lite som skal til. ♥

 Ha en god mandag dere, å til dere som er ferdig med ferien og skal tilbake på skole, jobb eller hva det skulle være; ha en super arbeidsuke♥ Håper året blir bra for dere alle!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg