9 gode grunner,-kom deg ut i friluft!

Ja, dere hørte meg.. Begynner jo å dra på åra her, å føler meg bare eldre til sinns for hver eneste dag som går. Derfor har jeg satt sammen noen fornuftige grunner for å holde seg frisk og rask og for at akkurat skog og mark er bra for deg, uansett alder.  9 gode grunner mikset sammen av moi ;D hihiiii…  

1. Isteden for å jogge på bar asfalt, altså, på et hardt underlag føler jeg at underlaget i marka er mer bevegelig, å gjør at anklene forsterker seg. Ikke nødvendig vis bare anklene, men siden jeg har slitet en del med di selv så føler jeg det er mye bedre å bevege seg på enn asfalt! 

2. Når man er i marka har man som oftest et mer turbulent terreng, å man trener lettere rompe og lår ved å gå opp og ned her og der å man beveger seg mye mer uten at man tenker over det. Så klart kan du løpe i oppoverbakker osv også, men igjen,- du har et bedre underlag!

3. Man blir faktisk i mye bedre humør når man er ute i skogen! Man merker det både på kropp og sjel. Å har man med seg barna sine er dette bedre for di enn å sitte hjemme å spille pc spil.. Dere får kvalitetstid sammen, å litt roser i kinna er bare bra for oss alle.  

(dette er da det lille barnet mitt)

4. Mange sier; nei nå får jeg gå ut å trekke litt frisk luft,(å da er det i sammenheng med å ta seg en røyk som oftest)!? Det er feil!! Skal du ha frisk luft, da går du til skogs. Det er ikke et bedre sted å trekke frisk luft på enn der.

5. Det å gå ute uten at man hører noe annet enn bare vind og fuglene som kvitrer gjør noe med en. Man kan tenke litt fritt, å man føler seg mer fri. Hvert fall om du er innstillt på å faktisk ta deg en tur for å “slappe av” i hodet. 

6. Har du en dårlig dag, ta på deg treningsklær å løp ut. Få ut litt frustrasjon ved å løpe/gå i dine egne tanker et lite øyeblikk. Alle trenger uansett litt alene tid med seg seg for å sortere litt tanker som kommer inniblant. 

7. Er man så heldig å har en hund så gjør du ikke bare deg seg en tjeneste ved å gå rundt i skogen, men også bestevennen din 🙂 Simba hvert fall, (hunden min), løper rundt som en duracell kanin. Han blir drit sliten av å være både oppe, nede, her og der, pluss at han virker som verdens lykkeligste når han får løpe av seg litt.

 

8. Veldig deilig å ha noen faste rutiner med kjæresten sin som gjør at man kan kose seg i lag samtidig som man kan holde seg i form♥

 

9. Sist men ikke minst; Har du en samboer/kjæreste? Ta han eller hun med deg ut en tur, mulig sexlysta øker også 😉 (det er jo faktisk den beste treninga har jeg hørt)

Reklame
Genseren jeg har på meg kan man kjøpe på Get Inspired , den er faktisk på 33% nå.. (gratis reklame), men jeg er såå fornøyd med den og nettsiden dems er kjempe fin.. Di har også veldig masse fine og deilige treningsklær på nelly.com nå også.. Som jeg har sagt tidligere så er jeg jo veldig glad i Kari traa, elsker fargekombinasjonen å har masse undertøy derifra. Her kan du komme rett inn på siden til Nelly hvor di har kjempe mye fint! –> Kari Traa fra nelly , dere bør sjekke det ut! 🙂 ♥

 

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær 😀 Ha en fin fredag alle sammen og masse god helg!!♥

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg