Vondt ble 10 ganger værre

Dette skrev jeg 07.06.17

Jeg må bare få skrevet dette ned før jeg “glemmer” følelsen. Saken er den at en fødsel gjør vondt, men hadde noen spurte meg, eller, det kommer vel til å skje….men om noen nå spør meg om hvordan jeg synes fødselen var, eller hvor vondt det var fra en skala fra 1-10,- eller om det er noe jeg kunne sammenlignet det med og om jeg kunne gjort det igjen, osv…så er nå sannheten den at jeg synes det gjorde vondt, men bare vondt. Vanskelig å si på en skala, men “midt på tre”. Jeg kunne nok sikkert gjort dette 10-20 ganger til, for følelsen av glede og forelskelse har aldri vært større, å så vondt var det ikke at jeg har fått skrekken helt ærlig. Jeg kjente vel strengt tatt veldig lite! Den følelsen man har og får når man hører di første lydene av et friskt barn blir så forsterket at det gjør vondt! Hvis noen ser på The Vampire Diaries, så følte jeg meg antageligvis som en vampyr som er “under forvandling”. Alle følelser forsterkes med 10000. Tårene kan fort begynne å renne bare ved tanken på hvor fint det var og nå er. 

Jeg skal nå samtidig fortelle dere en ting, at etter vi kom hjem fra sykehuset to dager etter fødsel så fikk jeg tannverk…(igjen) Den tirsdagen etter fødsel så måtte jeg dra meg til tannlegen, og vondt ble bare værre vondt å jeg kan skrive under på at en tannverk er 10 ganger vondere og værre enn å føde et barn! helt ærlig.. Det er det værste jeg har vært med på, jeg satt å gråt i tre dager og netter før jeg fikk en time hos spesialist på pilestredet den samme uken til rotfylling.

Det skal sies at det er litt vanskelig å sitte, stå og gå etter man har klemt ut et barn. I mitt tilfelle måtte det sys litt her og der å litt pynting måtte jo til etter 12 timer. Med tannlegeskrekk og tannverk samme uken, i tillegg amme ett barn annenhver time så var dette slitsomt, men kun pga tannverken! Jeg vil nok si med hånda på hjerte at kosen med Mio drev meg igjennom ett smertehelvete. 

Dette skrev jeg da 07.06.17, fire dager etter fødsel hvor alt sto på som værst. Så ja, jeg kunne fint gjort dette flere ganger♥

Min fine Mio Nathaniel, jeg er så stolt av deg å du har virkelig vist meg hva ekte kjærlighet er ♥ 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg