Sjokkskada Line

Jeg ble bare veldig paff! Nå kommer en liten oppdatering fra lørdagen. Fra morgen av dro vi en tur til Gressholmen(ei øy i Oslofjorden for di som ikke vet det), det var jo så utrolig fint vær så vi måtte jo ta en tur ut.(mange andre som også tenkte det samme, men nok om det). Grillen og maten var i boks og båt turen over var fin. Vi grilla og koste oss masse til tross for at det blåste veldig mye der vi plasserte oss, men vi fikk da i oss mat og fikk bada litt så det var jo bra. Bare for å ha sagt det så har jeg helt undervurdert det å dra over på disse øyene rundt om i Oslo fjorden, for fy flate hvor fint det er å komme seg litt “ut av byen” noen gang. Det er jo så utrolig fint utpå der! 

Når vi kom tilbake var det litt senere på kvelden, men vi rakk nå akkurat Kiwi butikken slik at vi fikk kjøpt inn enda litt mat og snacks til kvelden. Deet hører jo med på en lørdag tenker jeg.

Så kommer det mest rare jeg har vært borti; vi hadde vært på butikken, kjøpt inn det vi skulle ha for kvelden og alt var egentlig veldig fint. Både formen og humøret var veldig bra. SÅ, med null stress daffa vi hjemover i et behagelig tempo i det vi da gikk forbi en “uteligger/hjemløs” som spurte om penger. Ingen av oss hadde kontanter på oss, så med dårlig samvittighet gikk vi forbi men inn på nærmeste Deli de Luca for å ta ut litt penger å kjøpe mat til den stakkars mannen. Jeg får jo så vondt av noen dissa at jeg faktisk kan begynne å gråte når jeg går forbi slik, men nok om det også. Vi kjøpte da med oss en stor baguette, en iste, en stor kaffe og tre boller slik at han skulle få i seg noe mat og litt varmt å drikke siden han så veldig sliten ut. Når vi da kom tilbake til mannen å prøvde snakke med han og gi han alt vi hadde kjøpt var responsen på dette fra mannen bare helt rar! 

-Baguetten kunne han ikke spise siden han for det første ikke spiste mat, og for det andre kunne han ikke spise kjøtt og melkeprodukter. 

-Kaffe drakk han rett og slett ikke.

-Bollene kunne han ikke spise siden han ikke tålte hvete. 

-Og iste kunne han heller ikke drikke siden han ikke spiste blader eller te generelt. 

Der sitter han, etter å ha gått rundt i fillete klær som nesten detter av og ingen sko, kun to såler som han da har teipet fast på beina sine. Leter rundt i søppelkasser etter tomflasker som vi antok han skulle pante å ha til mat . Sier da nei takk til mat og div, “men han kunne ta litt penger da, sa han”.. ;D er det mulig?

Så vi trakk oss bare tilbake i det vi egentlig bare begynte tusle hjem igjen sjokkskada. Helt ærlig så følte jeg meg bare skikkelig teite der vi da ble avvist så håper ingen så oss ;D haha!  



Da fikk jeg kose meg med litt kaffe selv da:D 
 

5 kommentarer
    1. Snille dere er:)) men burde jo spurt først om han hadde noen form for allergier og slikt hihi. Nei tulla bare. Tror nok dere er blitt lurt jeg. Har hørt lignende historier her fra stavanger. Litt dumt for de som trenger det og at disse ødelegger for dem:)))

    2. Anonym: ja, skulle jo absolutt spurt om allergier først, skulle tenkt på det ;D mulig vi har blitt lurt trill rundt for dette var bare merkelig! ;o

    3. Så snille dere er😊 er sånn selv når jeg går forbi folk som sliter.. Men han der viste ikke takknemlighet for omtanken engang. Så han skulle enten ha penger til noe tull eller så var han ikke en fattig som faktisk trengte hjelp. Er mye sånne iscenesatte uteliggere her i Fredrikstad også. Syns det er synd for dem som faktisk trenger hjelpen❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg